( LC = lavkomprimeret – HC = højkomprimeret )

Faldende salgstal af P7 igennem 1967 tvinger Ford til at fremstille en ny bil kun et år senere.

Ford er så flove over P7-modellens skuffende salg, at den nye bil også kaldes P7, men for at undgå forvirring om bilerne, kaldes den P7B.

Motorprogrammet bliver udvidet, så der nu er to basis-motorer i henholdsvis V4- og V6-udgaver i seks størrelser.

26M indføres i 1969 og er topmodellen i P7B-serien. Den er som standard udstyret med den største motor på 2,6 liter og den klart mest luksuriøse indretning.

I 1970 genindfører Ford navnet “Taunus”, som ellers var blevet afskaffet i 1968, i form af Taunus TC i perioden frem til 1976. Taunus Mk. III figurerer i perioden 1976 – 1982.

Afløseren Ford Sierra videreføres i England under navnet Taunus helt frem til 1992, hvor navnet endegyldigt udgår.