Modelvarianter
17M 1968 – 1971 |
20M 1968 – 1971 |
26M 1969 – 1971 |
Motorvarianter
Model | Volumen (liter) | Volumen (ccm) | Cylindre | Effekt (HK) | Tophastighed (Km/t |
17M | 1.5 | 1.498 | 4 | 60 | 135 |
17M | 1.7 LC | 1.699 | 4 | 65 | 140 |
17M | 1.7 HC | 1.812 | 4 | 75 | 150 |
17M | 2.0 | 1.988 | 6 | 82 | 153 |
17M, 20M | 2.0 | 1.988 | 6 | 85 | 155 |
17M, 20M | 2.0 | 1.988 | 6 | 90 | 160 |
17M, 20M | 2.3 | 2.293 | 6 | 108 | 170 |
20M RS | 2.3 | 2.293 | 6 | 125 | 180 |
20M, 26M | 2.6 | 2.550 | 6 | 125 | 180 |
Dimensioner
Længde (cm) | Bredde (cm) | Højde (cm) | Egenvægt (Kg) |
472 | 176 | 148 | 1050 / 1230 |
Faldende salgstal af P7 igennem 1967 tvinger Ford til at fremstille en ny bil kun et år senere.
Ford er så flove over P7-modellens skuffende salg, at den nye bil også kaldes P7, men for at undgå forvirring om bilerne, kaldes den P7B.
Motorprogrammet bliver udvidet, så der nu er to basis-motorer i henholdsvis V4- og V6-udgaver i seks størrelser.
26M indføres i 1969 og er topmodellen i P7B-serien. Den er som standard udstyret med den største motor på 2,6 liter og den klart mest luksuriøse indretning.
I 1970 genindfører Ford navnet “Taunus”, som ellers var blevet afskaffet i 1968, i form af Taunus TC i perioden frem til 1976. Taunus Mk. III figurerer i perioden 1976 – 1982.
Afløseren Ford Sierra videreføres i England under navnet Taunus helt frem til 1992, hvor navnet endegyldigt udgår.