
Modelvarianter
17M 1967 – 1968 |
20M 1967 – 1968 |
Motorvarianter
Model | Volumen (liter) | Volumen (cm3) | Cylindre | Effekt (HK) | Tophastighed (Km/t |
17M | 1.5 | 1.498 | 4 | 60 | 135 |
17M | 1.7 LC | 1.699 | 4 | 65 | 140 |
17M | 1.7 LC | 1.699 | 4 | 70 | 145 |
17M, 20M | 2.0 LC | 1.988 | 6 | 85 | 155 |
17M, 20M | 2.0 HC | 1.988 | 6 | 90 | 160 |
17M, 20M | 2.3 HC | 2.293 | 6 | 108 | 170 |
20M | 2.3 HC | 2.293 | 6 | 125 | 180 |
Dimensioner
Længde (cm) | Bredde (cm) | Højde (cm) | Egenvægt (Kg) |
474 | 176 | 149 | 1030 / 1220 |
Ford P7 havde en af de nok korteste levetider i hele Ford’s modelprogram, idet den kun blev produceret i en kort periode gennem 1967 – 1968.
P7 findes i RS-versioner i disse 3 udgaver:
17M RS – 20M S V6 1998 cm3 90 HK
17M 2300S – 20M 2300S – 20M TS/RS 2300S 108 HK
20M RS 2300S 125 HK ( juni- juli 1968 )
Der kunne vælges mellem enten 3- eller 4-trins fuldsynkroniseret gearkasse.
Ford tilbød 4-trins automatgear til alle modeller, dog ikke til RS-udgaverne.
Produktionen endte på 96.000 stk. 17M, 60.000 stk. 20M fordelt på 2-, 3-, 4- og 5-dørs modeller, samt hardtop Coupé-modeller. Der blev herudover også produceret en lukket van-udgave, alle som 17M.