P7B 26M

Modelvarianter

17M 1968 - 1971, 20M 1968 - 1971, 26M 1969 - 1971

Dimensioner

 

Egenvægt (kg) 1050 - 1230 Længde (m) 4.72 Højde (m) 1.48 Bredde (m) 1.76

Motorvarianter

 

Tophastighed (km/t) 135 140 150 153 155 160 170 180 180 Volumen (ccm) 1498 1699 1812 1998 1988 1998 2293 2293 2550 Effekt (HK) 60 65 75 82 85 90 108 125 125 Volumen (liter) 1.5 1.7 LC 1.7 HC 2.0 2.0 2.0 2.3 2.3 2.6 Model 17M 17M 17M 17M 17M, 20M 17M, 20M 17M, 20M 20M RS 20M, 26M Cylindre 4 4 4 6 6 6 6 6 6
Faldende salgstal af P7 gennem 1967 tvinger Ford til at fremstille en ny bil kun et år senere. Ford er så flove over P7-modellens skuffende salg, at den nye bil også kaldes P7, men for at undgå forvirring om bilerne, kaldes den P7B. Motorprogrammet bliver udvidet, så der nu er to basis-motorer i henholdsvis V4 og V6-udgaver i seks størrelser. 26M indføres i 1969 og er topmodellen i P7B-serien. Den er som standard udstyret med den største motor på 2.6 liter og den klart mest luksuriøse indretning. I 1970 genopfinder Ford navnet Taunus, som ellers var blevet afskaffet i 1968, i form af Taunus TC i perioden frem til 1976. Taunus mk. III figurerer i perioden 1976 - 1982. Afløseren Sierra videreføres i England under navnet Taunus frem til 1992, hvor navnet endeligt udgår.

Her kan du se billeder af Ford P7B:

Ford M Klub Danmark - Vi bevarer de gamle Ford M modeller